News

Markalar İçin Sürdürülebilirlik

sürdürülebilir görseli

Sürdürülebilirlik “bugün ihtiyaçları gelecek nesillerin kendi ihtiyaçlarını karşılamalarını riske atmayacak şekilde karşılamak” olarak tanımlanmıştır. Üretim ve çeşitliliğin devamlılığı yaşanılabilir bir dünya için günümüzde küresel düzeydeki en önemli kavramlardan biridir. Bu konuda birlik ve beraberlik devamlılık için gereklidir.

Her markanın birçok sebeple sürdürülebilirlik yoluna girmiştir. Uzun vadede başarılı olmak ve kazanç sağlamak için firmaların sürdürülebilir kurumsal bir marka yaratmaları, farkındalık sahibi bir toplum ve daha iyi bir gelecek için önemli bir adımdır.

Artık şirketlerde sadece kâr maksimizasyonun hedeflendiği günler geride kaldı. Yeni dünya düzeninde şirketlerin kâr elde etme amacının, toplumsal çıkarlar ile paralel olabileceği bir “kazan-kazan” ilişkisi kurulması beklenmektedir. Yani, artık şirketlerin sadece şirket ortaklarına karşı değil, tüm paydaşlarına karşı sorumlulukları bulunmaktadır. Yıl sonunda dünyamız için neler yaptık? sorusu sorulmalıdır.

Sürdürülebilirliğin şirketlere sağladıkları;

  • Uzun vadede azalan maliyet
  • Marka değeri, güven ve itibar sağlanması
  • Yükselen marka değeri
  • Şirket ömrünün uzaması

Daha iyi bir gelecek için tüketiciler markalardan neler istiyor?

Tüketiciler günlük hayatlarında, sürdürülebilir seçimler yapmaya özen gösteriyor ve buna devam edebilmek için markaların yardımına ihtiyaç duyuyor. Popülerlik kazanan sürdürülebilir davranışları belirlemek üzere Google, Search verilerindeki kalıpları analiz etti.

Bu davranışların nedenlerini anlamak için hem tüketiciler hem uzmanlarla görüştü. Bu araştırma sonucunda, sürdürülebilirliğe ilişkin üç tüketici trendini tespit edildi. Bu trendler markaların, çevre dostu bir yaşam sürmeye yönelik hedeflerine ulaşmalarında müşterilerine yardımcı olmak için kullanabileceği fırsatlar sunuyor.

Sürdürülebilirlik İçin Olumlu Hikayeler Oluşturun

Tüketiciler, sürdürülebilir bir yaşam konusunda köklü değişikliklerden ziyade gündelik hayatlarında uygulayabilecekleri basit ve etkili adımları hedefliyor. Tüketicilerin bu adımları erişilebilir bir hedef haline geliyor ve sürdürülebilir yaşamı kolaylaştırıyor.

Markaların, sürdürülebilirlikle ilgili büyük hedeflerini küçük adımlara bölebildiğini tüketicilere göstermesi önemlidir. Markanızın günlük sorunlara sunduğu sürdürülebilir çözümlere ve gelecekte sunacaklarına odaklanın. Bu anlamlı değişiklikleri şeffaf, ölçülebilir ve samimi yöntemler kullanarak harekete geçin.

Müşteriler, çevre dostu daha fazla seçeneği, kalite, kolaylık ve ekonomik ürünlerden mahrum kalmadan sahip olmayı bekliyor. Az çaba gerektiren sürdürülebilir faaliyetleri, zaman gerektiren faaliyetlere tercih ettiklerine işaret ediyor.

Türkiye’de son bir yılda “geri dönüşüm fikirleri” aramaları yüzde 126, “pil geri dönüştürülebilir mi” aramaları yüzde 159, “karton kutu geri dönüştürülebilir mi” aramaları yüzde 854 artış gösterdi. Türkiye’de bu durumun yansıması da “çevre kirliliğini önlemek için neler yapmalıyız” aramalarının son bir yılda yüzde 145 artmasıyla ön plana çıkıyor.

Markaların bu doğrultuda sürdürülebilirliği ayrı bir özellik olarak sunmaktansa mevcut değer teklifiyle bütünleştirmesi gerekiyor. Örneğin, yeni bir ürün serisi sunmak yerine en iyi ürününüze sürdürülebilir özellikler ekleyebilirsiniz.

sürdürülebilir görseli

Gelişimi ve Değişimi Hedefleyin

Tüketicilerin beklentisi, bir anda tamamıyla sürdürülebilir şekilde çalışmaya başlamanız değil, sürdürülebilirliği artırma konusunda şu anda neler yaptığınızdan bahsetmenizdir. Ürününüzü seçmenin nasıl bir etki yarattığını göstererek tüketicilerin daha pozitif yaklaşmasını sağlayabilirsiniz.

Böylece, markanızdan alışveriş yaparken kendilerini daha iyi hissedeceklerdir. Pozitif, kolay ve geleceğimize odaklı deneyimler sunan markalar, tüketicileri sürdürülebilir şekilde davranmaya ve uzun vadede sonuç verecek değişiklikler yapmaya teşvik edebilir.

Küçük Adımlarla Büyük Değişimler Mümkün

Şirketler, sürdürülebilir yaşam anlayışını benimsemişlerdir. Çevre dostu faaliyetleri ve ürünleriyle, “ürün hayat çevrimi” boyunca çevreyi ve doğal kaynakları korumayı, sürdürülebilir kılmayı hedeflemişlerdir.

Üretim sürecinde daha az enerji ve daha az kaynak tüketimini hedefleyen şirket, ürettiği ürünlerin de aynı çerçevede, daha az enerji harcayan ve daha az kaynak tüketen ürünler olması yolunda çalışılmalıdır.

  • Dijital doküman oluşturarak, ofis içerisindeki kağıt kullanımını minimuma indirmek, faturaları dijital ödemek.
  • Çöpe giden gıdaları azaltıp, geri dönüşüm için ayrıştırmak.
  • Plastik şişelerle vedalaşın, geri dönüşümlü ürünler kullanın.

Özetle:

Küçük ama etkili adımlarla geleceğimiz için hep birlikte büyük değişikliklere adım atalım! Daha bilinçli ve farkında markalar, şirketler ve toplumla birlikte gelecek nesillere her açıdan yaşanabilir bir dünya, daha iyi bir gelecek elimizde.

Create and Grow
Aylin Canik

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir