Create & Grow

E-ticaret Web Sitesi

İnsanların fiziksel malları, hizmetleri ve dijital ürünleri fiziksel bir yer yerine internet üzerinden alıp satmasına olanak tanıyan bir web sitesi. Bir e-ticaret web sitesi aracılığıyla, bir işletme siparişleri işleyebilir, ödemeleri kabul edebilir, nakliye ve lojistiği yönetebilir ve müşteri hizmetleri sağlayabilir.

E-ticaret olmadan günlük hayatı hayal etmek zor. Yiyecek, giysi ve mobilya sipariş ediyoruz; derslere ve diğer çevrimiçi hizmetlere kaydoluruz; kitap, müzik ve film indiriyoruz; ve çok daha fazlası. E-ticaret kök saldı ve burada kalacak.

Create & Grow

E-ticaret sitesi türleri

E-ticaretin kapsamı çok geniştir, ancak elektronik işlemleri barındıran sitelerin türleri, ilgili taraflara göre ayrılabilir.
c logosu görseli

İşletmeden tüketiciye (B2C)

Muhtemelen ortalama bir kişinin en aşina olduğu B2C sitesi, bir işletme ile tüketici arasında en sevdiğiniz çevrimiçi mağazadan bir tişört satın almak gibi mal veya hizmet alışverişi sağlar.

r logosu görseli

İşletmeler arası (B2B)

Bir B2B platformu, iki işletme arasındaki elektronik işlemleri kolaylaştırır. Örneğin, tişört satan bir şirketiniz varsa, bu gömlekleri çevrimiçi bir toptancıdan satın alabilirsiniz.

e logosu görseli

İşletmeden yönetime (B2A)

Bir B2A sitesi, örneğin şehrinizin web portalını tasarlayan bir şirketin web sitesi gibi bir kuruluş ile bir kamu kurumu arasındaki elektronik alışverişi kolaylaştırır.

a logosu görseli

Tüketiciden tüketiciye (C2C)

Genellikle pazar yeri olarak bilinen bir C2C sitesi, 2 veya daha fazla tüketici arasında mal alışverişine ev sahipliği yapar. Örnekler Etsy ve eBay gibi web sitelerini içerir.

t logosu görseli

Tüketiciden işletmeye (C2B)

Bir C2B sitesinde, bireyler işletmelere mal veya hizmet sunar. Bu, belirli bir sektördeki şirketlerle çalışan serbest çalışan bir SEO uzmanı veya bir şirketin ürünlerini tanıtmak için ödenen bir etkileyici olabilir.

e logosu görseli

Tüketiciden yönetime (C2A)

B2A’ya benzer şekilde, bu site türü bir tüketicinin kamu yönetimine ve devlet kurumlarına bilgi, mal veya hizmet sağlamasına olanak tanır; şehrinizin web portalında bir park cezası ödemeyi düşünün.

E-ticaret yoluyla satılan ürün türleri

E-ticaretin dijital bileşeni, satıcıların, bazıları fiziksel bir yerde satılması mümkün olmayan geniş bir ürün yelpazesi sunmalarına olanak tanır.
Fiziksel mallar

Giyim, mobilya, yiyecek veya sarf malzemeleri gibi öğeler, bir depoda saklanabilen somut ürünlerdir. Satıcılar, tüketicilerin beğenebileceği, kaydedebileceği veya satın alabileceği e-ticaret web sitelerinde malları görüntüler. Satın alındığında, işletme ürünü müşteriye gönderir.
Hizmetler

E-ticaret siteleri ayrıca danışmanlık, bakım, özel ders, dersler ve daha fazlası gibi hizmetleri satmanın popüler bir yoludur . Bir web sitesini kodlamayı öğrenmek veya köpeğinizin zahmetli havlama alışkanlığını düzeltmeye yardımcı olacak deneyimli bir eğitmen arıyorsanız, çevrimiçi yardım sıkıntısı yoktur.
Dijital ürünler

Çevrimiçi kurslar, yazılımlar, podcast'ler, müzik ve e-kitaplar gibi dijital ürünler, e-ticaret sitelerinde de giderek daha popüler hale geliyor. Dijital ürünlerin yükselişi, talep üzerine becerileri öğrenmenin yeni bir yolunu açtı.
Create & Grow
E-ticaret siteniz ne yapmalı?
Çevrimiçi mal ve hizmet satmak söz konusu olduğunda, her e-ticaret sitesinin içermesi gereken birkaç temel işlev vardır.
Siparişleri kabul et
Ürün satan bir işletmeniz varsa, e-ticaret siteniz müşterilerinizden gelen siparişleri kabul edebilmelidir. Bu süreç beklediğinizden daha karmaşık olabilir. Her sipariş için sitenizin şunları yapması gerekir:

  • Müşteri bilgilerini kaydedin (isim, adres vb.)
  • Müşterilerin hizmet şartlarınızı kabul ettiğini toplayın
  • Geçerli vergileri hesaplayın
  • Kupon veya indirim uygulayın
  • Sipariş ve takip numaraları oluşturun
  • Teslimat ayrıntılarını paylaşın
  • Fatura bilgilerini işleyin
  • Bir ödeme ağ geçidine erişim sağlayın

Ödeme al
Web sitenizden bir ödeme ağ geçidine sorunsuz bir geçiş olmalıdır. Tipik olarak, ödeme ağ geçitleri müşterilerin şunları yapmasına olanak tanır:

  • Bir ödeme seçeneği seçin
  • Kredi kartı numaraları ve CVV’ler gibi ayrıntıları sağlayın
  • Güvenli ödemeler için çok adımlı kimlik doğrulamayı kullanın

Nakliye ve lojistikle ilgilenin
Siteniz bir müşteri için sipariş ve ödeme sürecini hallettikten sonraki adım teslimattır.

Bir satıcı olarak amacınız, müşterilerin doğru ürünü zamanında ve mükemmel durumda almasını sağlamaktır. Bu sürece yardımcı olmak için nakliye ve lojistiği kendiniz halledebilir veya bir üçüncü taraf sağlayıcı kullanabilirsiniz. Hangi yöntemi seçerseniz seçin, web siteniz süreci doğru ve tutarlı bir şekilde başlatabilmelidir.

Sitenizin ayrıca iade edilen ürünleri kabul etmek için bir süreci olması gerekir. Tersine lojistik olarak da bilinen bu süreç, giden malların nakliyesi kadar önemlidir.